TJ Spartak Vlasim
Čvc

Vlašimáci opět v Klatovech

Patrik Pýcha

Na začátku července se početná vlašimská výprava vydala na turnaj do Klatov. Turnaj se hraje na 9 kol tempem 2 hodiny + 30 sekund za každý provedený tah. Protože začíná v sobotu a končí až další neděli, není žádné dvoukolo.

Naše výprava se sešla v sobotu ráno na vlašimském nádraží a vyrazila vlakem do Prahy, z Prahy do Plzně a z Plzně do Klatov. Dorazili jsme tam někdy okolo třinácté hodiny. Na místě jsme se sešli s minivýpravou ze Sedlčan (Petr Havelka) a výpravou z Úholiček (Hatašovi). Následovalo vynošení zavazadel do druhého patra hotelu Beránek a ubytování. Pokoje jsme obsadili čtyři. Poté někteří zašli na oběd. Oproti loňsku se vyskytla změna v podobě hracích prostor. V minulých letech se hrálo v prostoru klatovské sokolovny, nyní účastníky hostil Kulturní dům Klatovy s restaurací a klimatizovaným sálem. B-turnaj se hrál na balkónech okolo sálu, A-turnaj potom v samotném sálu. Účinky klimatizace nebyly moc znát, obvlášť na balkónech panovalo první a poslední kola peklo. Po zahájení se v 16:00 začalo hrát první kolo. V béčku nás zastupovali já (Patrik Pýcha), Nela Pýchová a Vojta a Lukáš Filipovi. Z Úholiček to byli Ondra a Míša Hatašovi. V áčku hráli Robin Hrdina, David Zvára, Ondřej Matějovský a dále také Radim Hataš a Petr Havelka.

Nyní něco k doprovodnému programu.

Neděle 4. 7. – První den po příjezdu se nedělo nic velkolepého, výprava strávila den na pokojích poleháváním a odpočinkem z včerejší náročné cesty. Petr Havelka se vyznává, že přijel do Klatov s tím, že má zbraň proti remízám, která mu pomůže neremizovat. Všichni byli zvědaví, kdy ji vytáhne a co to vlastně bude. Po obědě se konalo druhé kolo, po kterém se hrál klatovský blicák. Toho se zúčastnili Vojta a Robin. Tento dlouhý blicák se táhl až do půlnoci. Po 13 kolech se mezi 74 účastníky umístili Vojta na 39. místě s 6,5 body a Robin na 46. místě s 6 body.

Pondělí 5. 7. – Tento den naše výprava vyrazila na 25 kilometrů vzdálený hrad a zámek Velhartice. Maťa s Robinem, Davidem, Ondrou a Lukášem šli pěšky, ostatní se naskládali do aut. Po příjezdu na parkoviště nedaleko hradu jsme si v bufetu dali nějaké rychlé občerstvení. Poté jsme se k hradu vydali. Po zakoupení vstupenek a vstupu do hradu nastává krizová situace. Petr H. zjišťuje, že mu došly baterie ve fotoaparátu. Naštěstí jsou po ruce mobily, ze kterých fotky nejsou tak kvalitní, nicméně ale zachránily situaci. Po krátké prohlídce a objevení zvláštních šachů s šachovnicí o rozměrech 5×6, které se hrají podobně jako normální šachy, jsme si počkali na průvodce, který nás a další návštěvníky Velhartic měl provést hradním okruhem. Prohlídka byla jako šachová přednáška. Tamní panovník měl totiž prý rád šachy a roztřídil společnost podle hodnoty šachových figurek. O tom byla dlouhá část okruhu. Po prohlídce nás Petr H. táhnul někam do lesa do prudkého kopce pro kešku, výhled na hrad a zámek Velhartice ale stál za to. Následoval přejezd auty do restaurace ve městě, kam dorazila brzy i pěší část výpravy. Jako první Ondra s Davidem, poté za prudkého lijáku i zbytek, který se během cesty trošku zatoulal.

„Autová“ část výpravy, ta pěší je ještě na cestě… Za fotoaparátem Radim Hataš.

Večer byla vidět v partii Švejdar – Vevera pozice, ve které první jmenovaný matil koněm a střelcem. Maťa se vsadil s Radimem o pivo, že pan Švejdar mat dá. Po chvíli ale zazněla od matitele nabídka remízy a Radim jásal nad vyhraným pivem.  :-D

Úterý 6. 7. – Čtvrtý den, tedy v úterý, se naše výprava rozdělila na tři části. Holky, Maťa a Radim zůstali na pokoji a rozebírali partie, já, Robin, Vojta a Ondra jsme s Petrem H. vyrazili sbírat kešky a David s Lukášem šli hrát fotbalový turnaj. Na soupisce byl napsán i Vojta, ale nakonec nehrál. Když jsme se vrátili z lovení kešek, následovaly různé přesuny, ale nakonec všichni skončili na fotbale. Družstvo s Davidem a Lukášem s názvem „Lamy“ zrovna mělo hrát s Amazonkami, a to jsme si nenechali ujít. „Lamy“ nakonec skončily na 2. místě a hlavním hrdinou byl David.

David Zvára právě proměňuje pokutový kop. Po bezbrankovém průběhu Lamy postoupily přes Středočechy do finále na penalty (2:0). V modrém tričku popravě svého týmu smutně přihlíží Kamil Macek z Poděbrad…

A konečně je tu den, kdy Petr Havelka vytasil svou zbraň proti remízám (poprvé a naposled :-D ), a to proti Robinovi. Zbraň to byla v podobě trička, která měla na zadní části značku „zákaz remízám“. Moc mu ale nepomohla, protože dostal věčňák. Aby zbraň neztratila kouzlo, musel si jít před přijmutí remízy tričko převléknout :-D . Večer se k naší výpravě připojila na dva dny Jitka Jánská.

„Antiremízové opatření“ Petru Havelkovi příliš nepomohlo – důkazem budiž turnajová bilance 1-6-2 …

Středa 7. 7. – Den s dvěma sedmičkami byl asi z celého turnaje nejnáročnější. Vojta a Robin šli hrát sedmikolový žákovský rapid. Robin ho vyhrál bez větších potíží, půlku ztratil jen s Vojtou v posledním kole. Vojta skončil celkově na 7. místě se 4 body. Nyní se ale vraťme k ostatním. Kromě dvou jmenovaných všichni vyrazili na výlet na Šumavu k Černému a Čertovu jezeru. Prvně jsme ušli 4 km od parkoviště k Černému jezeru. Cestou jsme našli kešku v podobě cedule, kterou si stačí vyfotit (ta by se těžko kradla :-D :-D ), a také jsme potkali auto se zmrzlinou, které jako na zavolanou jelo k Černému jezeru doplnit drahé zmrzliny. U jezera jsme si je pak koupili.

Tak tato fotka je údajně keškou … :-)

U jezera také proběhla složitá debata o tom, kdo se vydá 4 km k vodopádům a poté zase zpět a kdo půjde rovnou k Čertovu jezeru. Nakonec se k vodopádům, jak jsem čekal, vydali Maťa s Ondrou. Jen u Davida mě překvapilo, že nešel. Ostatní se tedy mírným kopcem vydali k Čertovu jezeru vzdálenému, myslím, 4 km. Když jsme vystoupali do mírného svahu, objevil se před námi kopec vypadající jako černá sjezdovka. I tak jsme ho však zdolali a dostali se do výšky, z které nelze stoupat ještě výš. K Čertovu jezeru to bylo ještě 2,3 km. Cestou jsme si však zašli ještě na Špičák, a protože už jsme kus sešli dolů, čekalo nás šlapání do mírného kopce. Petr H. ulovil na Špičáku kešku. Nakonec jsme se vrátili zpět na hlavní cestu a pokračovali nepříjemným kamenitým kopcem dolů. Nakonec jsme došli i k Čertovu jezeru.

Pohoda u Čertova jezera

Poté už se nedělo nic zajímavého a my jsme sešli zpět na parkoviště. Sedli jsme si do restaurace v tříhvězdičkovém hotelu, kde jídlo bylo samozřejmě velmi drahé. Brzy se objevil i Maťa s Ondrou, kteří 7 km ztrátu zdolali velmi rychle. Následoval návrat do Klatov, kde už v hotelu čekali Robin s Vojtou. Dnešní kolo přineslo derby Hrdina – Matějovský, ve kterém zvítězil Robin, protože si Maťa nehlídal všechny šachy.

Čtvrtek 8. 7. – Tento den byl pojat odpočinkově. Konečně jsme se dočkali bleskovky Robina s Jitkou, ve kterém Jitka Robina úplně zmasakrovala. Poté jsme zašli na oběd, na bowling, kde bowlingové koule podezřele zahýbaly i ve velké rychlosti doprava, doleva, doprava a doleva … Nakonec jsme se já, Maťa a holky vydali do čajovny. Večer nás definitivně opustila Jitka.

Pátek 9. 7. – Turnaj už se chýlí ke konci. Dnes jsme vyrazili do Domažlic, kde jsme navštívili šikmou věž. Také jsme hledali 100 ukrutných bust (jedná se o hlavy bez těla) v obrovském horku jenom proto, abychom zjistili souřadnice pro nalezení kešky, která pak stejně byla na primitivním místě. Ale ne, hledání to bylo zajímavé. Když jsme se z Domažlic vrátili, čekal na nás u Beránka můj taťka Jarda Pýcha a už nás zase bylo o jednoho více. Večer ještě k tomu přijel Honza Starec, který se konečně stal bakalářem. Ubytován byl na pokoji se mnou a s Vojtou.

Sobota 10. 7. – Předposlední den jsme se roztrhli na dvě výpravy. Já, holky a můj taťka jsme se vydali do dinoparku a zoo v Plzni a ostatní na pouť v Klatovech.

Někteří vlašimští šachisté se svezli na centrifuze …

Tento den bylo na programu derby Havelka – Matějovský, které skončilo, jak jinak, remízou. I když je pravda, že po docela dlouhém boji.

Neděle 11. 7. – A máme tu poslední den. Doprovodná akce, ve které bylo za úkol sbalit si věci a naskládat je do aut, nebyla příliš zábavná. Ráno se také přijeli podívat Filipovi. To je vše k doprovodnému programu a je čas na samotný turnaj.

Nejprve něco k OPENU „A“. Vlašimákům se v tomto turnaji moc nedařilo. Z vlašimské trojice nakonec nejlépe skončil Ondřej Matějovský, kterému po devíti kolech připadlo 63. místo a 4 body. Turnaj se mu vůbec nepovedl, oproti nasazení si pohoršil o 19 míst a vymetl vlastně chvost turnaje „A“. Přibližně na své pak zahrál David Zvára, který skončil na 67. místě s 3,5 body. Davidovi se povedla první půlka turnaje, ve které bodoval s elisty kolem 2100, ta druhá už byla horší. Na 72. místě se 3 body skončil Robin Hrdina, který si o něco málo přilepšil.

V OPENU „B“ se nakonec všichni Vlašimáci seřadili na 5 bodech. Na buchholz nejlépe dopadl Vojta Filip, kterému patří 35. místo. Vojta předvedl na tomto turnaji hodnotný výkon, o tom svědčí i jeho perfo 1789. Všechny partie sehrál s papírově silnějšími soupeři. Jen o místo dále jsem skončil já – Patrik Pýcha, tedy 36. místo. Mně velmi vyšla první třetina turnaje (2,5/3), když jsem v druhém kole porazil Ladislava Chmelíka (1862) a ve třetím kole remizoval s pozdějším vítězem turnaje „B“ Vojtěchem Rutem (1974). Druhá třetina už byla horší a ta poslední, o té se mi ani nechce mluvit. V sedmém kole jsem prohrál kvůli spadnutí praporku s Janem Mejzrem. Celou partii jsem si myslel, že stojím výborně, ale nic konkrétního tam nebylo, až jsem přetáhl strunu a dostal se do špatné pozice, ve které jsem spadl. Předposlední kolo s Vojtěchem Jandlem si za rámeček také dát nemůžu, protože jsem nevyhrál jasně vyhranou koncovku, kterou by vyhrál snad i prvňák. Můj soupeř se nechoval u partie zrovna správně, a tak jsem ani já jen tak nekoukal, ale když mě rušil i v časovce, už to nebylo zrovna moc příjemné. Poslední kolo jsem už jasně vyhrál. Na 40. místě skončil Lukáš Filip, který zahrál na své a pohyboval se stále na prostředních šachovnicích. Nela Pýchová skončila na 47. místě. Nevyšla jí první část turnaje, ve které si připsala tři remízy se slabšími soupeři. Druhá část už byla lepší, cenná výhra je nad Karlem Štufkou (1803), který pojal partii s Nelou anderssenovsky (ale nic tam neměl na rozdíl od jmenovaného Anderssena) a obětoval prvně figuru, poté dva pěšce a nakonec svou sebevraždu dokončil obětí věže a dámy.

K hotelu Beránek bych poznamenal, že tam bylo občas (hlavně v noci) rušno. Jeden večer si nejmenovaní účastníci turnaje přivezli na parkoviště hotelu nákupní košík z Penny, jeden ze čtveřice si sedl do košíku, v ruce nějaký alkohol, a další trio si ho posílalo sem tam, že jen tak tak nenabourali do auta Petra Havelky. Lidi z této čtveřice tu ale jmenovat nebudu.

Myslím, že turnaj se povedl, organizátoři vše připravili dobře a za rok se do Klatov budeme rádi vracet.

Výsledky turnaje A

Výsledky turnaje B

Výsledky bleskovky

Výsledky rapidu žáků

Stránky pořadatelů

Fotky z naší výpravy

3 reakcí na “Vlašimáci opět v Klatovech”

1. 1
    Jirka Mejzlík píše:

Jasně, bonzovat se nemá, ale nahlásit se to musí. Tak kdo dělal ten bordel na parkovišti s nákupním vozíkem?

Jinak, Patriku, moc pěkný článek. Jako bych tam byl taky.

2. 2
    Maťa píše:

Já jsem to řádění opilců s vozíkem neviděl, a tak „bonzovat ani hlásit“ nebudu, i když nějaká jména jsem pak zaslechl. Ten vozík pak stál v hotelu na chodbě. Každopádně podobné výstřelky pořadatelům moc nepomáhají, což by si měli ti výtečníci uvědomit…

Výsledky turnajů Patrik popsal dobře – nahoře (v béčku) celkem spokojenost, byť nějaký pronikavý úspěch chyběl, dole nic moc – a konkrétně já spíš nic než moc :-) :-( .

Ad fotbal: Souhlasím, že v poli byl David coby jediný střelec hlavním hrdinou, velký podíl na postupu do finále měl ale i Jarda Voříšek z Bohemky, který proti Středočechům výborně zachytal – v zápase i při penaltách.

Jinak Patrikův původní nadpis článku zněl: „Vlašim už potřetí v Klatovech“. Změnil jsem to na neutrálnější, protože „Vlašim“ hrála Klatovy už víckrát – několikrát Mejzlíci, jednou i Honza Kořínek, který málem jel i letos!

3. 3
    Patrik P. píše:

Jirka: Tak to teda řeknu když chceš. Ze čtveřice jsem poznal dva a to Tomáše Mára a Vojtěcha Ruta.