TJ Spartak Vlasim
Čvn

Tatry 2022 – Díl 2

Den 6 – Dobíhání autobusu

Během snídaně vydatně pršelo. Dívali jsme se zklamaně na zamračenou oblohu a nevěřili Danovi, který tvrdil, že se to za chvíli vybere a bude zase hezky. Snídani jsme tudíž protáhli. Po příchodu na pokoj jsme zjistili, že už téměř neprší, a tak se během chvilky rozhodli pro původní túru. To ale obnášelo stihnout autobus na hlavní silnici v 8:12. S vypětím sil jsme to dali. Popojeli jsme pár zastávek směr Tatranská Kotlina a začali stoupat k chatě Plesnivec. Nejvyšší bod pak bylo Velké Biele pleso a nejkrásnější výhled byl u Chaty u Zeleného plesa. Při klasickém obědovém pivku a sušence Mila Tomáš připomenul film „Jak se krotí krokodýli“, který se tu točil. Vsadila jsem se s ním o pivo, že malý Koudelka pohled od rodičů na školu v přírodě jako jediné dítě nedostal. Film jsme oba viděli už před nějakou dobou, tak snad vyhraju. :-)

Túra měla takřka 900 metrů převýšení a délkově měřila přes 20 km, ke konci jsme už toužebně vyhlíželi hotel.

Cestou dolů jsme potkali vozítko typu tank, které zajišťuje pro chatu zásobování a zvládá jízdu i po velmi kamenité cestě snadno. Na rozdíl od nás.

Večer hrál Tomáš s Kubovou soupeřkou z předešlého dne a porazil ji. Na paní Kováčové je zajímavé, že hraje pod Bermudskou šachovou asociací. Jak nám pak sama večer při rozboru partie řekla, tak tam přes 4 roky žila a pracovala. Hrála za Bermudy i na minulé olympiádě, a jestli seženou ještě jednoho hráče do týmu, tak bude hrát i letos. :-) Přeci jen Bermudské ostrovy mají jen něco přes 65 tisíc obyvatel a šachistů pomálu. Na fide.com jsem našla ve výpisu jen 2 šachisty s ELO FIDE, jedním z nich je paní Kováčová. Tomáš by se měl cítit poctěn, že si mohl s někým z Bermud zahrát, zřejmě se to někomu jen tak nepoštěstí.

Pěkně divokou partii sehrál Kuba v 6. kole s Pepou Starýchfojtů (ten hrál celý turnaj výborně).

Den 7 – Oddychový den

Po včerejší náročné túře jsme se rozhodli pro volnější den a jen kratší procházku. Jako každý rok, tak i letos Tomáš nemohl vynechat návštěvu místního cintorínu. Já si zase chtěla jít zrelaxovat do wellnessu Hotelu Titris, kam jsme jezdili na turnaj v minulých letech. Kuba šel na louku za hotelem cvičit svou roli do divadelní hry Robin Hood, která bude mít v Praze premiéru koncem června.

Dan večer rychle vyhrál, Kuba také, ale ne tak brzy a Tomáš s GM Mrvou remizoval.

Po partii říkal organizátor Kubovi poslední instrukce ohledně simultánky s GM Jergušem Pecháčem. Zaujal mě jeho optimismus a přesvědčení, že šestičlenné družstvo Tatrafestu vyhraje. :-)

Den 8 – Blíže k nebi

Předpověď počasí se potvrdila a už od rána bylo jasno. Kuba se chtěl pečlivě připravit na simultánku, Dan vyrazil zase na kolo a já s Tomášem šla do Lomnice k lanovce prozkoumat, jestli náhodou nebudou ještě nějaké lístky na lanovku na Lomnický štít. Měli jsme velké štěstí, protože jsme koupili poslední lístky na první lanovku. Všechny další místenky byly už na celé dopoledne vyprodané.

Cestou nahoru se nás v malé kabince tísnilo 12. Spolucestující se během jízdy strašili různými katastrofickými scénáři. Těsně pod vrcholem mě zaujala věta jedné starší paní, že za chvíli budeme na chvíli blíže nebi.

Na vyhlídkové plošině jsme naplno využili daných 50 minut. Výhledy to byly díky jasné obloze překrásné.

Ze Skalnatého plesa jsme pak šli k Zámkovského chatě a přes Hrebienok lanovkou do Smokovce a busem pod hotel. Ve Smokovci jsme na kostele u nádraží viděli pamětní desku věnovanou návštěvě papeže Jana Pavla II. v roce 1995. Přečetli jsme si, že papež miloval hory, a proto navštěvoval Tatry. Štíty ho přitahovaly a oblažovaly jeho ducha. Na desce je jeho citát – „Slováky a Poláky Tatry nerozdělují, ale zdvihají k Pánu Bohu.“

Závěr odpolední simultánky jsme sledovali na onlinech přes mobil. I přes velkou snahu a bojovnost hráčů Tatrafestu Jerguš Pecháč vyhrál 6:0. Myslím, že velký podíl na tom měl rozdílný čas. JP měl 40 minut plus 10 sekund za tah, na rozdíl od šestice hráčů, kteří měli jen 20 minut a 10 sekund za tah. Ke konci byl vidět velký rozdíl v časech, kdy hráči Tatrafestu měli jen pár minut a JP stále více než 20. Hrál i ředitel turnaje pan Hrtko. Jako jediný měl vyrovnanou koncovku, ale vzhledem k nedostatku času ji nedokázal proměnit v remízu.

Simultánka proti slovenské jedničce

Večer Dan vyhrál a Kuba s Tomášem remizovali. Tomáš jako jediný z trojice neunikl hromadnému focení. Hlavní rozhodčí kroužil kolem hrací místnosti a naháněl dovnitř všechny hráče, které uviděl. Barevnou fotku pak dostali všichni účastníci turnaje.

Den 9 – Smutný závěr hezkého týdne

Ráno při snídaní Tomáš zjistil, že už nejsou malé nutelly, které si dával na závěr ranního hodování. Označil to za smutný závěr hezkého týdne.

V poslední partii dal Tomáš s Kubou po pár tazích remízu. Tomášovi to jistilo druhé místo a Kuba mohl být při dobré konstelaci výsledků soupeřů třetí. Později to tak i dopadlo. Dan končil svou partii mezi posledními a skončila remízou také. Uhrál si tak v turnaji pěkné 4 body. Vzniklý čas navíc do vyhlášení jsme využili na procházku do Lomnice, návštěvu expozice Tatranské přírody a Kuba si dopřál palačinky s čokoládou k obědu.

Před vyhlášením měl Kuba malý klavírní koncert v hale před hrací místností. Organizátoři ho několikrát zastihli, jak na klavír během dne cvičí a požádali ho, aby pak hraním zkrátil ostatním čekání na vyhlášení. Za skladbu Bugatti step od Jaroslava Ježka sklidil velký poslech. :-)

Vyhlášení bylo svižné, a to i přesto, že pořadatelé měli připravených 54 cen plus pár závěrečných losovatelných cen. :-) Celá organizace turnaje byla velmi profesionální a i ubytování s jídlem na vysoké úrovni.

Druhé a třetí místo pro Vlašim!

Po vyhlášení jsme ještě naposledy seběhli do Lomnice a zašli do wellness hotelu Titris. Po večeři zpátky v našem hotelu nám Dan udělal soukromou diskotéku, neboť po naší negativní odpovědi na dotaz, jestli známe písničky Štěpána Kozuba, řekl, že nás musí hudebně dovzdělat. Pouštěl nám pak celý večer písničky skupin, které jsme opravdu slyšeli prvně. :-) Tomáš ale nevypadal, že by se mu líbily více než ty od Míši. :-)  A tím skončil další úžasný týden v Tatrách. Druhý den po snídani jsme se rozjeli domů. Uvidíme, jestli zase vyjde příští rok ve stejnou dobu. :-)

Na závěr dva citáty France Kafky, který se v Tatranských Matliarech léčil několik měsíců s tuberkulózou.

„Neztrácej čas hledáním překážky, možná že žádná není.“

„Život je neobratně sestavená hostina, při níž se netrpělivě čeká na předkrm, zatímco kolem přešla v tichu hlavní pečeně.“

Výsledky na chess-results

Odkaz na partie

Stránky Tatrafestu

(autorka článku: Blanka Voříšková)

7 reakcí na “Tatry 2022 – Díl 2”

1. 1
    Petr Hr. píše:

Velmi příjemné počtení. Musel to být moc krásný týden na horách. Jako vždy v Tatrách..

2. 2
    Tom píše:

Děkuji Blance za článek, bude to hezká vzpomínka na úžasných 10 dní v horách.

U simultánky bych upozornil na možnost 16.Sxh6!!, po tomto tahu by se velmistr Pecháč asi začal docela potit. Pointa je, že nejde 16…Vh8 pro 17. Dg5! Černý tedy nejenže ztrácí materiál, ale hlavně se mu pozice úplně sype (podle kompu je to kolem plus 3 pro bílého). Škoda, že Kuba tento drtivý zvedák neobjevil.

3. 3
    Maťa píše:

Říkal Tomáš, že jste na Lomničáku ani nevyužili kávy „zdarma“, která je (nebo aspoň byla při mé účasti) v ceně lístku na lanovku. To já bych nezaváhal. :-)

4. 4
    Blanka píše:

Kávu a jiné nápoje na Lomničáku nabízeli, ale že byla káva zdarma neříkali. Bylo by to ale fajn, neboť obousměrný lístek stál tuším 59 euro :-).

5. 5
    Maťa píše:

V roce 2006 jsme tam kafe dávali a určitě bylo zdarma: https://www.sachyvlasim.cz/wp-content/uploads/200408_historie_Kavicka_Lomnicak-768×512.jpg. Tehdy se ještě na Slovensku platilo korunami a jízdenka stála snad 550,-, což bylo dost, ale teď je tedy ještě o dost dražší.

6. 6
    Tom píše:

Na konec článku jsem ještě doplnil fotku (kterou mi poslala Blanka) pamětní desky Kafky, která je v Matliarech.