TJ Spartak Vlasim
Říj

Deník z Openu Tatry 2021 – díl 2

Den 6. – Na dnešek hlásili déšť a už od rána poprchává. Kuba se rozhodl si zahrát blicák. Skončil sedmý a vyhrál 10 euro. Po odečtu startovného mu pět euro zbylo. Pěkný výsledek. Tomáš a já jsme se šli projít po naučné stezce Pramenisko a pak zašli do místního muzea Vysokých Tater. Oddychový den jsme zakončili v bazénu.

Večer se Tomášovi podařilo porazil FM Vladimíra Vojteka, který v konečném pořadí skončil na 4. místě.

Den 7. – Na Svišťovce jasno a bez větru

Ráno jsme chtěli popojet busem k Belianské jeskyni a po prohlídce to dojít do Lomnice. Počasí ale překvapilo a bylo mnohem lépe, než jsme očekávali. Změnili jsme tak plán a koupili lístky na lanovku. V pokladně nás upozornili na kontrolu očkování před vstupem do lanovky.

Nahoře v Lomnickém sedle se sice honily mraky, ale chvílemi bylo krásně vidět na Téryho chatu a vrcholky kolem.

Výhledy z Lomnického sedla (2215 m.n.m.) berou dech.

Po sjetí zpátky ke Skalnatému plesu jsme šli na Svišťovku. Na vrcholku bylo kupodivu jasno a ani vítr nefoukal. Belianské Tatry byly ozářené sluníčkem, zato strana k Lomnici se začala postupně halit do mlhy a mraků.

Pohled ze Svišťovky (2038 m.n.m.)

Skalnaté pleso (v pozadí Lomnický štít 2637 m.n.m.)

Večer jsme se s Kubou vyfotili s rodinou Hagarových. Táta byl s panem Hagarou na vojně v Sušici a od té doby jsou stále v kontaktu. Střídavě si píší, jak hraje Kuba a Zuzka. :-)

Večer se u partií nedařilo. Prohráli Tomáš i Kuba. Dan remizoval. Ve videu níže si můžete prohlédnout partii Tomáše komentovanou velmistrem Cvekem.

Den 8. – Téryho chata je na pořádném kopci

Je další krásný slunečný den. Vyrazili jsme na Téryho chatu. Vláčkem do Smokovce, lanovkou na Hrebienok a kolem Zámkovského chaty k Téryho chatě. Bylo úplně jasno a Téryho chata byla vidět už z dálky. Skoro to bylo až na škodu, protože ten poslední strmý výstup budil až hrůzu. Aspoň tedy mně dal pořádně zabrat. Nahoře i Kuba vypadal dost unaveně. Došel o chvíli přede mnou a už si četl knížku od Terryho Pratchetta. :-)

Start na Hriebenku (1285 m.n.m.) cíl na Téryho chatě (2015 m.n.m.). Krásu cesty nejlépe dokumentují naše fotky.

Výhled nahoře na hory kolem ale stál za tu námahu. Dala jsem si za odměnu točené pivo za 4 eura. :-)

Cestou kousek nad Obrovským vodopádem jsme opět viděli lišku. Pózovala dokonce přímo na kamenném chodníku. Vůbec se nebála. Buď to byla ta stejná z Reinerovy chaty, nebo jich tam v okolí pobíhá víc.

Obrovský vodopád

Jedna z mnoha oprsklých tatranských lišek.

Dan, přestože na začátku pobytu zmiňoval, že ho občas pobolívá kyčel, tak na jeho túry to nemělo moc vliv. Z Téryho chaty šel ještě dál na Priečné sedlo, pak přes Zbojnickou chatu dolů k Reinerově chatě a došel to až do Lomnice. Večer nevypadal ani unaveně. :-)

Přechod Přiečného sedla (nic pro toho, kdo má strach z výšek)

Den 9. – Není sýr jako sýr

Všimla jsem si, že kluci už si nedávají k snídani ten divný sýr, o kterém jsem jim řekla, že nemá s mlékem nic společného. Bylo to tofu. :-) Myslím, že letos, kdy si každý musí říkat, co mu na talířek mají nandat, hotel na jídle ušetří. Rozhodně my se tolik nepřejídáme jako jiné roky, kdy jsme si nabírali sami.

Poslední kolo začalo už v 9h. Dan s Tomášem na závěr remizovali a Kuba vyhrál. Tomáš se svou remízou spokojený nebyl. Náladu mu pak trochu zvedlo, že i 11. místo bralo finanční cenu. Kuba byl vyhlášený jako třetí junior, přestože byl až 6., neboť tři před ním dostali vyšší ceny v jiných kategoriích. Kuba to nečekal a na vyhlášení ani nepřišel. Mobil měl vypnutý…. Cenu, 30 euro, jsem tak za něj převzala já. Byla jsem zatleskat Zuzce Hagarové (skončila 2.), Tomášovi a ostatním.

Trojice nejlepších: IM Hagarová, IM Berezjuk, GM Maník (foto: Neklan Vyskočil)

Při vyhlášení říkali, že od příštího roku se mění pořadatelé a turnaj se přesouvá do hotelu Permon v Roháčích. Termín bude o něco dříve, už od 11. září. Píšu pro případné zájemce. :-)

Pěkný výsledek jsme zašli oslavit do kavárny. Před večeří jsme ještě naposledy vyzkoušeli bazén.

Sobotní rozloučení s Lomnicí

Krásnou dovolenou jsme večer zakončili v restauraci v centru Lomnice. Tomáš rozebral svou remízovou partii a zjistil, kde to mohl hrát lépe a na výhru. Pak jsme hráli naši oblíbenou hru na umísťování kartiček s roky různých objevů do časové osy.

Závěrečné pivo

Den 10. – Odjezd

Ráno Tomáš šel výjimečně s námi po schodech na snídani. Říkal něco o tom, že dneska nejde na túru, a tak si může ty schody dovolit. :-) Bylo to jedno patro dolů. Rozmanité hotelové snídaně nám budou chybět.

Rozloučili jsme se s horami a vyrazili s Danem autem do Popradu. Všimla jsem si, že někteří odjeli na vlak taxíkem. V recepci říkali, že se platí jednotná cena 10 euro, což mi nepřišlo tolik. Příště koupím Danovi pivo. :-)

Cesta RegioJetem nám pak rychle ubíhala. Doma v Měcholupech jsme byli v 17.45, což je necelých 9 hodin od odjezdu z Popradu.

Byla to odpočinková dovolená v nádherné přírodě, kterou jsme si díky slunečnému počasí po téměř celou dobu pobytu opravdu užili. Už teď se těšíme, že příště prozkoumáme zase jinou část Tater. V Lomnici už to přece jen máme po těch 4 letech prochozené.

Deník z Openu Tatry 2021 – díl 1

Výsledky na chess-results

Stránky pořádajícího oddílu

(autorka článku: Blanka Voříšková, fotky Tomáš Vojta, Dan Houdek)

4 reakcí na “Deník z Openu Tatry 2021 – díl 2”

1. 1
    Maťa píše:

Děkuji Blance za čtivé povídání a termín od 11. září 2022 si někam napíšu, ten pro mě vypadá nadějněji než ty v posledních letech…

2. 2
    Tom píše:

Jestli jsem prezentaci nových pořadatelů dobře pochopil, tak by chtěli udělat v Tatrách turnaje dva: Open Tatry a Tatranský pohár. Open Tatry v termínu 28.5.-4.6. při Mistrovství Slovenska seniorů (v Tatranských Matliarech tedy jen kousek od Lomnice). Tatranský pohár pak 11.-18.9. v hotelu Permon v Roháčích (při tom plánovali i Mistrovství Slovenska v rapidu). Termíny jsou uvedeny i v kalendáři Slovenského šachového svazu:

Uvidíme, co z toho bude. V každém případě by bylo prima jet do Tater v roce 2022 dvakrát. :-)

3. 3
    Hagara píše:

nádherné fotky a komentáre , aj my sa tešíme na stretnutia so šachovými priateľmi , aj na budúci rok :-)

4. 4
    David Navara píše:

Ten dvoudílný článek je výborný a fotografie jsou krásné! Trochu lituji, že jsem loni během extraligového trojkola v Tatrách neměl více času na výlety.