TJ Spartak Vlasim
Říj

Frýdek nás vzal na Kanáry

První soustředění Extraligy mládeže se konalo stejně jako loni ve Starém Městě (Uherském Hradišti). Páč to nemáme úplně kousek, tak jsme se po skupinkách vydali na místo už v pátek. Mě a Maťu vzal z Vlašimi Dan Houdek, který měl společnou cestu ještě s taťkou do Tater. Jelikož je Staré Město úplně cestou, tak neměli žádnou zajížďku. Ještě jednou děkuji, že jste nás vzali.

Na místě jsme byli kolem 15:00. Vyzvedli jsme klíče od pokojů a pokochali se krásou pokojů, které byly v poměru cena/komfort více než skvělé. Poté jsme se odebrali směrem k nádraží, kde jsme vyzvedli Vojtu Dudka a našeho nového hosta Jáchyma Hrbka. Měli jsme asi 30 minut čas, tak jsme zkusili jednu z místních kaváren. Já jsem byl spokojen a myslím si, že Maťa také. :-)

Vyzvedli jsme tedy Vojtu a Jáchyma a vydali jsme se zpět k hotelu vzdálenému zhruba 1,5 kilometru. Vojta měl velký hlad, a tak se vydal společně s Maťou a Jáchymem do restaurace. Já jsem této aktivity vynechal a zašel jsem si něco koupit do Penny, které se nacházelo přes silnici. Uběhla asi hodinka, možná dvě, a už na dveře klepal Kryštof, který právě dorazil ještě s Pepi Dudkovou, Davidem Hákem a taťkou Davida, který je z Benešova přivezl. Večer už jsme zašli jen na večeři do KFC, protože jsme nic jiného nestíhali. Půlka výpravy si dala obrovský kyblík s nugetkami. Ostatní pak jednotlivá menu, na které měli chuť. Pak už jen klidný večer a zalehnout a spát.

Ráno na nás čekalo milé překvapení v podobě snídaně, které mělo vzhled švédských stolů. Za 450 Kč na noc parádní hotel + švédské stoly na snídani? No, neber to! Po snídani už jsme se vydali na partii, protože se hrálo 3,5 km od hotelu, tak nás do hrací místnosti vozil nadvakrát pan Hák autem.

První kolo se hrálo od 10:00 a nás čekal výběr z Durasu Brna. Nastoupili jsme v sestavě (všechna kola stejná): Vojta, Hák, Dudek, Křížek, Hrbek, Dudková. Zápas se již od začátku nevyvíjel dobře a my jsme prohráli 1,5:4,5 (já remíza a Pepi vyhrála).

Odpolední kolo bylo rozehrané ještě hůř, protože jsme prohrávali 3:0! Já jsem s Vlastou Babulou hrál naprosto hrozně a troufám si naplno říct, že toto kolo beru na sebe, protože bylo klíčové, abych uhrál body, a já to úplně odevzdal. Za stavu 3:0 se to už hraje špatně, ale kluci makali, až to bylo 3:2 a Vojta tahal nadějnou koncovku (D+krajní pěšec – D). Ale soupeř to hrál dobře a partie skončila remízou. Prohráli jsme 2,5:3,5.

Dnes se šlo jen do Tesca, protože do KFC se nám znovu nechtělo. Věděli jsme, že situace v tabulce není dobrá, a že nás právě čeká Frýdek, tomu moc nepřidávalo. :-) Jediné, co bylo pozitivní, že Frýdek po 27 výhrách v řadě podlehnul Jičínu 2,5:3,5. Chtěli jsme se pokusit o něco podobného jako Jičín, ale nezadařilo se. :-)

Ráno opět snídaně, panovala dobrá nálada. Jeli jsme na Frýdek plně nabití a čekali jsme krutý boj. Tento boj ovšem skončil asi po hodině, kde to všude vypadalo špatně. Já jsem si u sebe myslel, že stojím celou dobu dobře (Ríša a Standa Jasný si to mysleli také), ale nebylo to tak. Vlastně jsem byl celou dobu připrohraný, i když mi to přijde absurdní. Podívejte se sami:

Zápas vypadal katastrofálně, když jsme prohrávali 0:5, ale zdálo se, že tou jednou půlkou to aspoň zachrání na druhé šachovnici hrající David. Ale ani ten zajímavou koncovku nedokázal udržet, a tak jsme po více jak 20 letech dostali kanára. Sice to nebylo moc optimální, ale ani to nám na náladě neubralo. Uvědomovali jsme si, že teď nás čeká klíčový zápas, jestli chceme o něco hrát. Díky naší klidné a pohodové náladě jsme hráli dál a odpoledne hladce vyhráli nad Prostějovem. Aspoň že tak!

Po partii jsme se rozdělili: Vojta, Pepi a Jáchym jeli vlakem do Prahy, já s Maťou a Kryštofem jsme jeli s Hákovými, kteří nás hodili až do Vlašimi, autem, za což moc děkujeme. Jelikož jsme přijeli asi až ve 22:00, tak Kryštof už neměl jak řešit dopravu domů, aby ráno vstal do školy, tak přespal u mě. Pak jsem mu dal myšlenku, že já bydlím 50 metrů cesty od jeho školy, tak že mu půjčím propisku a sešit a že může pelášit studovat. K mému překvapení Kryštof nenamítal a šel, což zaručovalo, že já budu muset jít taky. :-( I přes nás šachový neúspěch jsme se s Kryštofem dlouho do noci smáli příhodám, které se nám o víkendu staly a nedá se říct, že bych jich bylo málo. :-)

Šachově se nám sice moc nevedlo, ale i tak se na 100 procent dá říct, že to byl krásný víkend, který jsme si všichni užili, a jsem si jist, že nespadneme, protože my hrajeme ještě pořád o medaile, aby bylo jasno! Buďte optimističtí! :-)

Výsledky na chess-results

Fotky od Mati

(autor článku: Jakub Vojta)

4 reakcí na “Frýdek nás vzal na Kanáry”

1. 1
    Zdeněk Ryšánek píše:

Dostat kanára po 20ti letech není optimální. Krásně napsáno. Mám ale Kubo z celého tvého článku hezký pocit. Víkend jste si ale hezky užili a to je důležité. 20let ti ale ještě není, myslím.

2. 2
    Tom píše:

V článku je to myšleno, že extraligové družstvo dostalo kanára po 20ti letech. Snad byl zase na dlouhou dobu poslední. :-)

3. 3
    Maťa píše:

Také jsem napsal článek o úvodním srazu v Uherském Hradišti. :-) Nějak mi nedošlo, že by ho mohl psát i Kuba, a zrovna jsem o víkendu po akci našel čas. Tak aspoň bude srovnání, nicméně hodně se shodujeme a spousta věcí tam bude stejných (kromě komentářů k diagramům jsem měl vše napsáno dřív, než jsem Kubův článek viděl). Asi jediná neshoda bude u popisu utkání s Durasem, mně to přišlo na rozdíl od Kuby rozehrané dobře. :-)

Jinak chválím Kubův článek!

4. 4
    Patrik P. píše:

I přes rozpačité výsledky to vypadá, že jste si víkend fakt užili. :-) Škoda, že jsem tam nebyl s vámi.