TJ Spartak Vlasim
Říj

Deník z Openu Tatry 2021 – díl 1

Den 1. – Pozor na jeleny! Po dvou letech jsme s Kubou opět vyrazili na šachový turnaj Open Tatry do Tatranské Lomnice. Loni se turnaj sice konal, ale situace kolem covidu nevypadala nejlépe a z turnaje jsme se nakonec na poslední chvíli odhlásili. Kubova třída byla koncem září v karanténě, čili bychom na turnaj stejně neodjeli. Z vrácených peněz z turnaje jsme si koupili elektrický klavír. :-)

Do Lomnice jsme jeli vlakem. Z Prahy brzy ráno přímým rychlíkem do Popradu a pak vláčkem nahoru do hor. Tomáš s Danem jeli z Vlašimi autem. V recepci hotelu kromě obvyklých osobních údajů kontrolovali certifikát o očkování. Bez něj bychom tu být nemohli, byla to povinná podmínka účasti na turnaji, kvůli které se pár lidí odhlásilo.

Tatranská Lomnice je na podzim překrásná.

V hotelu jsou ubytováni pouze šachisté a jejich doprovod. Nikdo cizí sem nemá přístup, a to ani do wellness části s bazénem a saunami. Hned po ubytování jsme vyrazili na malou procházku do přírody pod hotelem. Paní recepční za námi ještě křičela, ať si dáme pozor na jeleny. :-)

S klukama jsme se sešli večer a zašli na pivko. Točené měli Kamzíka. Tomáš sice vypil jen dvě, více ani stihnout nešlo, protože servírka nás brzy vyhazovala se slovy, že spěchá na vlak, i tak ale tvrdil, že u silnice viděl jelena. :-) Trochu jsme mu to rozporovali, takže nakonec říkal, že to asi byla jen malá srnka…

Den 2. – Kde máte lžičku?

Jídlo tu letos není formou švédských stolů, ale za výdejním pultem stojí kuchař a my mu říkáme/ukazujeme, co nám má nandat na talíř. Snídaně ta probíhá stylem – Dejte mi 2 plátky šunky, 3 plátky sýra, 1 vajíčko…. Lžička k jogurtu se pak hledá na místě, kde dříve bývala, také špatně.

Druhý den bylo nádherné počasí, a tak jsme rozhodli, že se zničíme hned na začátku pobytu a vyrazili na Zbojnickou chatu. Byl to ostatně Kubův nápad, protože si dobře pamatoval, že v chatě mají klavír a chtěl si stejně jako minule zahrát.

Cestou jsme potkali několik nosičů s obřími náklady. Tomáš se jednoho zeptal, kolik nese kilo, a dotyčný měl na zádech naloženo neuvěřitelných 70 kg. Prý nahoře pak dostane 85 centů za každé přinesené kilo nákladu.

Start na Hriebenku (1285 mn.n.), cíl Zbojnická chata (1960 m.n.m.)

70 kg na zádech – výdělek 60 euro, těžce vydělané peníze.

Vrcholové pivo za 3 eura (na Téryho chatě bylo za 4).

Kuba hraje na Zbojnické chatě na klavír (jak ho tam dostali, je mi záhadou). Škoda, že neměl klobouk, mohl si pár centů vydělat. :-)

Velká Studená dolina je nádherná.

Na hotelu při odpolední registraci ještě všem měřili digitálním teploměrem teplotu. A to i doprovodům. Respirátory se musí nosit ve všech prostorách hotelu. Výjimku mají hráči při partii.

První partii Kuba vyhrál, Dan s Tomášem remizovali.

Den 3. – Dnes to musí na Svišťovce opravdu svištět. :-)

Vypadá to na další slunečný den. Akorát ten vítr je dole hodně silný. Lanovka z Lomnice nejezdí. Kdo chce si vyjet na Skalnaté pleso, musí vyšlapat k nástupišti Štart, což je více než hodina do prudkého kopce.  U pokladen to slečna vysvětlovala zklamaným turistům, z nichž většina přijela autem a plánovali jen výlet lanovkou tam a zpět. :-)

Dnes se hraje dvoukolo. Dopoledne Kuba remizoval a Tomáš s Danem vyhráli. Mezi koly jsme se šli projít po Lomnici. Objevili jsme dvě knihbudky, Kuba si chtěl opět počíst v slovenštině, tak mu Tomáš jednu knížku vybral. Schytala jsem to pak samozřejmě já, proč mu vybírám takovou blbost… Na konci pobytu jsem knížku do knihbudky raději vrátila.

Večer dali Dan s Petrem Hroníkem po pěti tazích remízu a pak to další tři hodiny u piva usilovně analyzovali. :-) Náramně se přitom bavili.

Probíhá třetí hodina společné analýzy (partie měla 5 tahů). :-)

Tomášovi soupeř také nabídnul remízu. Ten ale pak analyzovat nechtěl, neboť pospíchal k televizi, kde v nějakém pořadu losovali výherce covidové loterie. Nevím, o co přesně šlo, ale prý v tom bylo hodně peněz. :-) Jediný Kuba pak hrál celý večer, a nakonec s IM Přibylem remizoval taky.

Den 4. – Pozor na lišku, krade turistům svačinu

Počasí nám opět přeje, a tak jsme naplánovali procházku k Bílému plesu a k Chatě u Zeleného plesa. U chaty pobíhala liška a vypadala, že se turistů vůbec nebojí. V nestřeženém okamžiku jim kradla svačiny/menší batůžky a rychlostí blesku odnášela kamsi do kosodřeviny. Před chatou stálo podivně vypadající auto, které připomínalo až obrněné vozidlo. :-)  Při cestě dolů jsme pak nechápali, jak to může po tom kamenitém chodníku vyjet. Byla tam ale i značená cyklostezka a je pravda, že několik cyklistů nás předjelo.

Výstup k Bielému plesu

Úžasnou hru barev nelze slovy popsat.

V Tatrách mají pěkně drzé lišky. :-)

Jak tam tohle auto mohlo vyjet, nám bylo záhadou.

Chata při Zeleném plese

Před partií mi Tomáš ukazoval v blízkosti hotelu srnce, takže to vypadá, že toho jelena mohl první den i vidět. :-)

Den 5. – Lanovka něpremává

Podle předpovědi počasí to vypadalo na další slunečný den. Sluníčko sice ráno svítilo, ale foukal silný vítr a lanovka na Skalnaté pleso nejezdila. Přesněji řečeno začala jezdit až o dost později, než jsme potřebovali. Naplánovali jsme si výlet na Téryho chatu, a to se bez přiblížení lanovkou nebo vláčkem nedá do večeře stihnout. Nakonec jsme se rozhodli jít z Lomnice na Reinerovu chatu a pak podél Studeného potoka zase zpátky. Kuba si tam vložil ještě odbočku, výšlap pod lanovkou na Skalnaté pleso. Na rozdíl ode mě má energie dost. Pak jen říkal, že ten kopec zezdola vypadal kratší a méně prudký. :-)

Vodopády Studeného potoka

Večer jsem si dopřála masáž od hotelového maséra. Masáž skvělá, jen ta doprovodná zvuková kulisa by mohla být příště lepší. Celou hodinu jsem poslouchala podrobné zprávy slovenského Radiožurnálu, kde zrovna rozebírali aktuální covidovou situaci v různých okresech…

Dan si naplánoval delší túru a nenechal se nalosovat. Vzhledem k počasí ale musel také trasu upravit. Kuba s Tomášem své partie vyhráli. Tomáš dost se štěstím.

Pokračování v příštích dnech …

Výsledky na chess-results

Stránky pořádajícího oddílu

(autorka článku: Blanka Voříšková, fotky a partie: Tomáš Vojta)

2 reakcí na “Deník z Openu Tatry 2021 – díl 1”

1. 1
    Maťa píše:

Pěkná reklama na (Open) Tatry! Napsal bych, že se těším na druhý díl, ale už jsem ho četl a je také povedený. :-)

2. 2
    Tom píše:

Druhý díl si četl, ale neviděl si fotky a ty jsou snad ještě hezčí než v díle prvním. :-) Když si je tak prohlížím, chtěl bych vrátit čas o 14 dní a do Tater se vrátit.

Zveřejnění druhého dílu deníku necháme na pondělí, mezi tím dostanou přednost jiné 2 články.