TJ Spartak Vlasim
Říj

Tatry 2017 – deník 1. díl

Pátek-Sobota

Naši přepravu do Tater jsme začali už v pátek, a to vlakem do Vlašimi. V sobotu brzy ráno se totiž také vyráželo do Brna na Extraligu mládeže. Příprava proběhla večer v hospodě U Houdy, kde si Kuba zablical s Ríšou. Ríša byl ve formě a dokázal pak s Tomášem jednou remizovat a jednou i vyhrát.

V sobotu dopoledne vysadil Dan Kubíky v Brně a pokračovali jsme do Tatranské Lomnice, kde se turnaj letos hraje. Tentokrát jsme nedojeli v noci a měli jsme tak čas se ještě před večeří projít. Dan několikrát zajásal „Vždyť já nic nemusím“. Cestou jsme viděli několik cedulí s odkazem na music bar s diskotékou. Zřejmě zdejší hitovka :-). Ze zvědavosti jsme se vydali tolikrát zmiňovaný podnik Humno najít. Bylo tam tma a žádné známky blízkého otevření. „Škoda, že je zavřeno, my bychom si tak rádi s tebou zatancovali…“

Lavička v Tatranské Lomnici. Věděla bych o pár lidech, které na ní posadit … :-)

Tatranská Lomnice je jedním slovem nádherná.

Počasí má být nic moc, ale to nás od dalších procházek neodradí.

Po večeři jsme ještě zvládli návštěvu wellness v hotelu. Každý den máme na hodinu bazén zdarma. Dan s Tomášem se tak mohli vyřádit na tobogánu jak malí kluci :-).

Ještě jsou tu s námi na turnaji Tomáš Hašek a Ondřej Hlaváček. Nebydlí ale ve stejném hotelu a o jejich programu moc nevím.

Neděle

Ráno jsme z okna viděli obřího jelena, jak se pase na parkovišti na pruhu trávy mezi auty. Dan pohotově běžel pro foťák. Tomáš říkal, že to je tak nepravděpodobný úkaz jako výhra Vlašimi B nad Brodcemi v lize mládeže. Později se ukázalo, že měl pravdu. Vlašim B totiž skutečně zázračně nad Brodcemi vyhrála.

Po snídani jsme se rozdělili. Dan jel busem k Belianské jeskyni a zpátky pěšky, já s Tomášem jsme šli jen na kratší procházku po naučné stezce k Pramenisku a kolem Lomnice. Prozkoumali jsme, jak jezdí lanovka na Skalnaté pleso a zahráli minigolf.

Odpoledne jsem pak s napětím očekávala příjezd Kuby s Nehybovými z extraligy. Kuba dohrával dopolední kolo jako poslední a ve 13:30 bohužel prohrál. Dorazili těsně před začátkem prvního kola. Naštěstí stihli před partií ještě rychlou večeři.

První kolo Kuba a Dan vyhráli. Tomášové remizovali. Tomáš Vojta až po pěti hodinách hry po 23h.

Pondělí

Dan ráno říkal, že si včera pěkně zahrál, a dneska, že si určitě zahraje taky pěkně, i když se silnějším soupeřem asi rychle prohraje. Tomáš zvolil jako přípravu ranní procházku po místním hřbitově.

Náš hotel od hřbitova. :-)

Druhé kolo Tomáš vyhrál, Kuba remizoval a Dan prohrál. Dali jsme k obědu sušenku a dokud svítí sluníčko rychle vyrazili na procházku k vodopádu Studeného potoka. Kuba říkal, že letos bude více fotit. Dělal pak fotky přírody v popředí s různě nastrčenou figurkou ze South Parku… Cestou od vodopádů do Lomnice jsem zaslechla názor, že touto cestou moc lidí nechodí a že těžko na někoho vůbec narazíme. Potkali jsme pak postupně šest pěšáků, psa a jednoho dost podivného cyklistu. Vláčet kolo nahoru po kamenném chodníku musela být chuťovka :-).

Vodopády Studeného potoka

Tatry od Studeného potoka

Jelen zřejmě patří k místním domácím mazlíčkům. Navečer jsme ho viděli se pást u vedlejšího hotelu. Tomáš si ho hned fotil, a to poměrně z blízka, tak jsem ho varovala, aby nebyl kandidátem na příští Darwinovu cenu.

Doprovodný tým zklamal a špinavé boty malému šachistovi nevyčistil. Večerní kolo Tomáš Hašek vyhrál, Tomáš Vojta remizoval a Kuba s Danem prohráli.

Voříšek J. (1904) – Prívara I. (2178) – pozice po 16. tahu bílého:

Kuba si předchozími tahy (f3, Sh1) naběhl na následující hezkou kombinaci. 16…Jxe5 17.Vxe5?? Nejhoršímu se dalo ještě zabránit vložením tahu Sg2 nebo Jxh3. 17…Dxe5! a dámu nelze sebrat pro Sc5 mat. Ve 23. tahu 0-1.

Vojta T. (2364) – Dzikowski M. (2147) – pozice po 35. tahu černého:

Povrchnost mého hraní na Open Tatry dobře dokumentuje partie ze 3. kola. Viděl jsem, že po 36.Vc1 f2 37.Db6+ Ke7 38.Vc7 hrozí strašlivá hrozba Dd6, ale pak jsem si řekl, že je to moc závazné, soupeř si může postavit druhou dámu nebo jezdce se šachem, a jestli jsem něco přehlédl, tak okamžitě prohraji. A tak jsem raději zahrál 36.Kxd3, s tím, že to vyhraji i tak a v poklidu. Poklidné nebylo nic a nakonec jsem byl rád, že jsem partii zremizoval. 36.Vc1!! samozřejmě vyhrávalo okamžitě … A tak jsem hrál po celý turnaj. :-(

Úterý

Po třech dvoukolech za sebou zvolil Kuba odpočinkový den. Strávil ho s Martinem Nehybou. Byli na procházce kolem Prameniska, blbli v bazénu a dokonce zvládli i pár úkolů do školy. My zbylí tři vyrazili na autobus. Já s Tomášem jsme vystoupili u Belianské jeskyně a Dan pokračoval dál do Tatranské Javoriny a zpátky po modré. Počasí bylo mlhavé a občas přeháňka. Dan večer říkal, že za slunného počasí umí chodit na túry každý :-). Objevovat ale vrcholky hor za mlhy, to už je pro „fajnšmekry“.

Kopské sedlo

Belianská jeskyně

Prohlídka jeskyně trvala skoro 1,5h a i díky poutavému vyprávění průvodkyně stála za to. Zpátky jsme pak šli pěšky.

Večerní kolo Kuba a Dan vyhráli, Tomáš Vojta remizoval a Tomáš Hašek prohrál. Partii jsme rozebrali u piva. Tomáš Vojta málem neměl co rozebírat, protože ho soupeř humorně upozornil na jeho nevhodný dress code. Hrál v kraťasech :-). Aby prý nebyl diskvalifikovaný… Naštěstí ale nejsme na světovém poháru :-).

Pokračování příští týden … :-)

Výsledky

Stránky pořadatelů

(autorka článku: Blanka Voříšková,
fotky: Dan Houdek, fotky a komentář k diagramům Tomáš Vojta)

3 komentáře na “Tatry 2017 – deník 1. díl”

1. 1
    Patrik P. píše:

Příjemné a vtipné povídání, Blanko! :-)

2. 2

A Dane, nádherné fotky! ;-)

3. 3
    Tom píše:

Koukám, že v Tatrách teď docela tečou potůčky:

Fotka Studenovodských vodopádů v článku na idnes a v článku Blanky, je tedy dost rozdílná. :-) Teď to tam musí být drsný.